Jaapani elektroonikagigandi Sony kasum kasvas aastaga kuus korda, seda tänu kulukärbetele nutiäris ja PlayStation 4 jätkuvale populaarsusele.
- Sony kuuekordistas märtsis lõppenud majandusaastal oma kasumi. Foto: Reuters/Scanpix
Sony maksueelne kasum oli 31. märtsiga lõppenud majandusaastal 2,81 miljardit dollarit, mis on 666,5 protsenti suurem aasta varasemast näitajast. Ettevõtte ärikasum tõusis 329,2 protsenti ehk 2,72 miljardile dollarile. Tegemist on suurima numbriga alates 2007. aastast, kirjutas CNBC.
Eelmisel aastal olid Sony kehvade majandusnäitajate taga kaotused mobiilside äris. Seepeale keskendus ettevõte turuosa laiendamise asemel oma Xperia nutitelefonide arendamisele ning tootelt kasumi teenimisele. „Me oleme rahul senikaua, kuni see toob meile kasumit. Praegu oleme õigel teel,“ ütles Sony tegevjuht Kazuo Hirai veebruaris.
Suur Sony tuluallikas on ka arvutimängutööstus, mille ärikasum kasvas 84,3 protsenti. Ettevõtte teatel aitas PlayStation 4 müük, mis ületas jaanuaris 35 miljoni piiri, tasakaalustada eelmise mudeli müügi langusest tulenevaid kahjusid.
Lisaks on tulusaks osutunud Sony kaameraäri, mis tõstis möödunud majandusaastal ettevõtte kasumlikkust 72,7 protsendi võrra.
Hirai juhtimisstrateegia näeb ette keskendumist ainult kõrge kasumlikkusega valdkondadele. „Kulude kärpimine viimase 12 kuu jooksul on sundinud Sony nii Hiina, India kui ka USA turult väljuma, seetõttu on äri finantspositsioon nüüd palju stabiilsem ja ettevõte hakkab uuesti kasvama,“ selgitas CCSi vanemanlüütik Ben Wood. Ta lisas, et suurimat tulu loodetakse Jaapani nutitelefonide turult.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.